Weź meble biurowe w leasing

Weź meble biurowe w leasing

  • 17 Lut Wył.

W dobie globalnego kryzysu ekonomicznego niemal każda firma dokładnie planuje i rozważa wszelkie wydatki. Dotyczy to oczywiście także zakupu różnego rodzaju środków trwałych, w tym mebli biurowych. Warto kupować meble trwałe i solidne, bowiem jedna inwestycja służy później przez lata. Jednak jak połączyć wszystkie cele, a więc porządne wykonanie, wygodę i oszczędność? Dobrym rozwiązaniem może być leasing mebli biurowych.

Pomysł ten może wydać się dziwny, jednak przy dokładniejszym przeanalizowaniu jego wszelkich aspektów okazuje się, że może być on strzałem w dziesiątkę. A na czym dokładnie polega leasing mebli biurowych i czym się różni leasing operacyjny
od finansowego?

Leasing operacyjny – przedmiot leasingu jest własnością leasingodawcy, a zatem nie widnieje w środkach trwałych leasingobiorcy. Ponadto cała rata leasingowa jest zaliczana jako koszt uzyskania przychodów, a VAT jest rozliczany w ratach miesięcznych doliczanych do czynszu leasingowego. Co więcej, leasingobiorca ma prawo wykupić przedmiot leasingu po upłynięciu okresu umowy leasingu.

Leasing finansowy to rodzaj leasingu, w którym nie cała rata leasingowa, lecz tylko jej część odsetkowa, stanowi koszt uzyskania przychodu leasingobiorcy. W przypadku tej formy finansowania przedmiot leasingu zalicza się do składników majątkowych leasingobiorcy, a zatem to leasingobiorca dokonuje odpisów amortyzacyjnych, które wraz z częścią odsetkową rat leasingowych zalicza do kosztów uzyskania przychodu. VAT płatny jest w całości z góry przy pierwszej racie leasingowej po dokonaniu odbioru przedmiotu. W leasingu finansowym nie ma wykupu. Klient staje się właścicielem przedmiotu wraz z zapłaceniem ostatniej raty leasingowej.

Nowoczesne formy finansowania, do których należą właśnie oba typy leasingu, pozwalają na realizację inwestycji, które w przypadku finansowania za gotówkę byłyby niemożliwe do przeprowadzenia dla wielu firm. Umożliwiają zakup produktów – mebli biurowych – lepszej jakości. Niewątpliwie wpływa to korzystnie na pracę w danym biurze, a także wizerunek firmy na zewnątrz. Przecież każda przedsiębiorstwo chce być wyposażone w najwyższej jakości meble, co mile widziane jest przez pracowników, którym lepiej wykonuje się swoje obowiązki w dobrze urządzonym wnętrzu, a także przez klientów i partnerów biznesowych.

Firma Contino Meble Biurowe wychodzi naprzeciw panującym tendencjom i w swojej ofercie posiada usługę leasingu mebli biurowych, dostosowując się do współczesnych potrzeb zarówno nowych, jak i już istniejących firm.

 

 



Archiwum

61 812 61 33 biuro@contino.pl ul. Naramowicka 47/103 61-622 Poznań