Ład i porządek – jak zorganizować miejsce na biurku

Ład i porządek – jak zorganizować miejsce na biurku

  • 21 Cze Wył.

KOMO_wuteh_2Każdy chce by jego pracodawca dostarczał godne warunki pracy, w tym pracę w schludnej i czystej atmosferze. Jednak o biurko, przy którym pracownik spędza dziennie kilka godzin – każdy musi zadbać sam!

Najbliższe otoczenie w trakcie pracy najbardziej wpływa na wydajność i jakość spełnianych obowiązków w biurze. Często stan biurka sprawia, że stajemy się poirytowani i drażliwi co ma ogromny wpływ na pracę. Nie trzeba uchodzić za bałaganiarza by blat biurka obrósł w sterty papierów, brudne kubki po kawie, papierki, rozsypane spinacze, długopisy, ołówki… Nawał pracy i chęć zrobienia kilku rzeczy naraz czasem przytłacza i ciężko jest zapanować nad tym co się dzieję wokół. Według „Wall Street Journal” przeciętny amerykański kierownik marnuje aż 6 tygodni rocznie (co daje godzinę dziennie!) na szukanie potrzebnych mu rzeczy i informacji na zabałaganionym biurku! Jak zatem zorganizować sobie miejsce pracy?

Warto zacząć od dokładnego przejrzenia papierów i przedmiotów, które znajdują się obecnie na biurku i powyrzucać wszystkie śmieci i niepotrzebne rzeczy. Także przedmioty niezwiązane z pracą nie powinny się na nim znaleźć. Gdy spod sterty biurowego bałaganu wreszcie widać blat warto go przemyć. Należy pamiętać także o szufladach, które też są częścią biurka i nie mogą robić za graciarnie. Tak samo powinno się dbać o czystość sprzętu komputerowego, który jest nieodzownym elementem codziennej pracy.

Gdy biurko jest już posprzątane i cała jego powierzchnia jest do dyspozycji, warto zastanowić się jakie są główne obowiązki w pracy i co za tym idzie co będzie najbardziej potrzebne. Oto lista niezbędnych elementów, które powinny się na biurku pojawić:

  • sprzęt komputerowy – należy pamiętać, by regularnie przecierać go specjalnymi szmatkami i preparatami;
  • pojemnik na długopisy, ołówki, podkreślacze – należy przejrzeć długopisy i wyrzucić te, które nie spełniają swoich funkcji;
  • małe karteczki – są bardzo przydatne w sytuacjach gdy pilnie będzie trzeba coś zanotować; należy je jednak stale przeglądać i na bieżąco wyrzucać te nieaktualne;
  • terminarz – warto mieć go zawsze pod ręką by nie zapomnieć o ważnych spotkaniach lub rzeczach do załatwienia;
  • podstawka pod kubek – warto mieć ją pod ręką, gdyż uchroni blat biurka przed zabrudzeniami i uszkodzeniem;
  • pudełko czy stojak na dokumenty – w zależności od tego, czym zajmuje się pracownik może być to pojedyncza podstawka lub piętrowa półkę na dokumenty, dzięki której łatwiej będzie rozdzielić papiery na te ważne i mniej ważne.

Primus_2Wydaje się, że to bardzo mało i w większości biurko zostanie puste, ale podczas pracy przyda się dodatkowe miejsce, a większa wolna przestrzeń pozwoli bardziej skupić się na wyznaczonych zadaniach. Co więc zrobić z rzeczami, które do tej pory trzymaliśmy na biurku? Przeznaczmy na nie pierwszą szufladę kontenera podbiurkowego. Siedząc mamy tą szufladę pod ręką i w każdej chwili możemy do niej sięgnąć. Poniżej lista rzeczy, które powinny tam trafić:

  • pozostały sprzęt biurowy tj. spinacze, taśma klejąca, zszywacz, klej, itd. – używa się ich rzadziej więc gospodarowanie dla nich przestrzeni na biurku nie jest konieczne;
  • krople do oczu – praca przy komputerze jest bardzo męcząca dla wzroku, szczególnie gdy pracujemy w klimatyzowanym pomieszczeniu ze sztucznym oświetleniem. Warto mieć przy sobie krople nawilżające.

W pozostałych szufladach bądź w szafach biurowych należy umieścić resztę rzeczy, z których nie korzysta się na co dzień, tj: koszulki na dokumenty, teczki, papier drukarki itd. Również w szufladach i szafach należy jednak postawić na ład i porządek.

W tak zaaranżowanym i czystym otoczeniu dużo łatwiej będzie skupić się na pracy, a jej efektywność wzrośnie.



Archiwum

61 812 61 33 biuro@contino.pl ul. Naramowicka 47/103 61-622 Poznań