Jak urządzić biuro nieruchomości?

Jak urządzić biuro nieruchomości?

  • 18 Maj Wył.

Biuro nieruchomości to szczególny rodzaj miejsca pracy: musi nie tylko doskonale prezentować się wizualnie, ale i budzić zaufanie Twoich przyszłych klientów. W końcu przychodzą do Ciebie, bo podjęli bardzo ważną, życiową decyzję i w związku z nią potrzebują profesjonalnego doradztwa. Jak urządzić biuro nieruchomości, które będzie przyjazne dla pracowników, a jednocześnie atrakcyjne dla klientów? Co jest ważne podczas urządzania przestrzeni i wyboru mebli biurowych?

Każde biuro nieruchomości można urządzić nieszablonowo i z pomysłem. Nawet najmniejsza przestrzeń może być funkcjonalnie zaprojektowana, a wnętrze przytulne. Biuro nieruchomości musi wzbudzać zaufanie, a przy tym być wygodnym do pracy miejscem. Tak jak każdy inny lokal przeznaczony do pracy biurowej, powinien być ergonomiczny i odpowiadający na potrzeby jego użytkowników. Niezmiernie ważny jest elegancki design, ale i funkcjonalność – pracownicy muszą mieć zapewnioną wygodę wykonywania czynności oraz możliwość zrobienia sobie czegoś do picia. Oto kilka wskazówek, jak urządzić biuro nieruchomości!

Jak urządzić biuro nieruchomości

Biuro nieruchomości to miejsce, które łączy w sobie codzienną pracę za biurkiem, kontakt z klientami oraz spotkania z nimi. Bardzo ważne jest odpowiednie rozplanowanie przestrzeni w lokalu: dobrze jest wydzielić osobny pokój na spotkania, by zapewnić klientom maksimum komfortu i możliwość podjęcia najlepszej decyzji. Do biura nieruchomości zgłaszają się zarówno posiadacze domów lub mieszkań, jak i zainteresowani ich kupnem klienci. Jeśli zostaną przyjęci w przyjaźnie wyglądającym, estetycznie zaprojektowanym wnętrzu, z pewnością poczują się wyjątkowo!

Jakie elementy są bardzo ważne w pokoju spotkań z klientami? Przede wszystkim przyjazna atmosfera, porządek, dużo przestrzeni oraz pomysłowa aranżacja – biuro nieruchomości może być urządzone zarówno minimalistycznie i nowocześnie, jak i klasycznie, elegancko. Miejsce rozmów i prezentacji oferty klientom musi być przyjazne, ciepłe i mieć pozytywną atmosferę; wygodne fotele, jasne kolory i ciekawe dodatki wzbudzą ich zaufanie. Jeśli to pomieszczenie jest duże, możesz wybrać wygodną kanapę lub designerskie krzesła. Równie ważny jest stół – nowoczesne aranżacje biur nieruchomości to te o niskich, szerokich stolikach, takich jak np. Verso. Wyglądają elegancko i bardzo nowocześnie! Można do nich dobrać klasyczne, białe kanapy i fotele, ale równie dobrze sprawdzą się te kolorowe z linii Age. Nawiązują do wzornictwa lat 60. i 70. ubiegłego wieku, ale dzięki swojemu ponadczasowemu designowi nigdy nie wyjdą z mody!

Stoliki VERSO

Fotel AGE

Aranżacje biura nieruchomości

Pomieszczenie biurowe dla pośrednika i reszty pracowników powinno być równie estetyczne i przyjazne, jak pokój dla klientów. Ważne jest utrzymanie go w podobnej stylistyce, co całe biuro nieruchomości: jeśli mieści się ono w dużym lokalu, można pomyśleć o recepcji. Pracująca  w nim sekretarka zajmie się umawianiem spotkań, przepływem komunikacji, odpowiadaniem na telefony i maile; jako pierwsza przyjmie także przybyłych do biura klientów. Ważne jest więc, by recepcja była elegancka i przyjazna wizualnie – to niewątpliwie najbardziej reprezentacyjne miejsce w biurze, więc musi wyglądać nienagannie. Dobrze sprawdzą się np. lada Libra (szczególnie w ciemnym drewnie) lub nowoczesna, bardzo elegancka Antra. Wyjątkowy wygląd recepcji w biurze nieruchomości gwarantowany!

Lada Recepcyjna LIBRA
Lada Recepcyjna ANTRA

W każdym biurze nieruchomości niezbędne jest urządzenie wielofunkcyjne: to oszczędność miejsca i pieniędzy, bo taki sprzęt może jednocześnie być drukarką, skanerem i kopiarką. Najlepiej, gdy obsługuje też różne formaty. Biuro nieruchomości to także duża ilość segregatorów, szafek i regałów – ważne jest więc, by dokumenty były uporządkowane i estetycznie schowane. To ułatwi znalezienie konkretnych teczek, gdy będą potrzebne. Oprócz tego ergonomiczne biurka i wygodne fotele biurowe: komfort w miejscu pracy jest najważniejszy. Na biurku musi znaleźć się miejsce na komputer, kalendarz spotkań, przybory do pisania czy telefon – uporządkowanie pozwoli na sprawne wykonywanie obowiązków. Doskonale sprawdzą się meble biurowe Avo: są eleganckie, stabilne i bardzo funkcjonalne. Dzięki nim praca w biurze nieruchomości będzie łatwa i przyjemna.

Meble biurowe AVO

Nie należy także zapominać o przestrzeni kuchennej – kawa, herbata i woda dla klientów to konieczność, ale także pracownicy muszą mieć możliwość przyrządzenia sobie czegoś do picia lub przekąski. Warto wygospodarować także miejsce dla relaksu czy rozluźnienia, bowiem cały dzień spędzony za biurkiem może skutkować bólami kręgosłupa.



Archiwum

61 812 61 33 biuro@contino.pl ul. Naramowicka 47/103 61-622 Poznań