Czego nie powinno zabraknąć w biurze?

Czego nie powinno zabraknąć w biurze?

  • 27 Wrz Wył.

Jak urządzić biuro? Niezależnie od tego, jakie wnętrze aranżujemy, warto stawiać na funkcjonalność. Dzięki dokładnemu przemyśleniu koncepcji możemy uzyskać znakomite efekty – zarówno w zakresie użyteczności, jaki i walorów wizualnych urządzanej przestrzeni. Piękne i ergonomiczne biuro to marzenie każdego pracownika. Jego spełnienie wspomaga efektywność, ponieważ umożliwia skupienie uwagi na najważniejszych zadaniach. Dobre warunki pracy przyczyniają się do tego, że sprawnie wykonujemy służbowe działania – żadne niedogodności i niepotrzebne utrudnienia nie rozpraszają nas. Jakie elementy składają się na idealnie zaaranżowane biuro?   

Najważniejsze czynniki w pomieszczeniach biurowych to:

1. Przyjazna atmosfera

Jednym z kluczowych elementów, które sprawiają, że dobrze czujemy się w określonej przestrzeni, jest nastrój, jaki tam panuje. Niezdrowa rywalizacja, niechęć czy wręcz wrogość sprawiają, że miejsce pracy staje się nieprzyjazne – jego funkcjonalność i wygląd, choćby nie można było niczego im zarzucić, schodzą na drugi plan. Warto mieć na uwadze, że biuro, które nie spełnia podstawowych kryteriów, tzn. jest ciemne, brzydkie i niekomfortowe, również wywiera negatywny wpływ na samopoczucie pracowników oraz klientów. Odnalezienie złotego środka ma w tym przypadku kluczowe znaczenie.  

2. Przestrzeń

Nie bez powodu każde miejsce pracy powinno spełniać normy z zakresu BHP. Chodzi m.in. o kwestie związane z powierzchnią. W związku z tym w biurze nie powinno brakować przestrzeni. Nawet jeśli w jednym pomieszczeniu pracuje kilka osób, konieczne jest przydzielenie każdej z nich odrębnego „fragmentu”. Dzięki temu możliwe jest zapewnienie przynajmniej minimalnego poczucia komfortu.       

3. Strefy: pracy, odpoczynku, oczekiwania itd.

Powierzchnie biurowe typu open space to rozwiązanie, z którym spotykamy się coraz częściej. Trudno się temu dziwić, ponieważ posiada ono liczne zalety. Aby zminimalizować ilość wad, które również występują, niezbędne jest uwzględnienie kilku kwestii. Po pierwsze duże wnętrze powinny być podzielone na strefy. Nie można efektywnie pracować i odpoczywać w tym samym pomieszczeniu, szczególnie gdy dzieli się je ze współpracownikami. Kolejna kwestia to komfortowe urządzenie poszczególnych części wnętrza. Biurowy aneks kuchenny wymaga innego wyposażenia niż np. pokój, w którym odbywa się regenerujące drzemki.   

CAVE Bejot

 

Pufy Oops

TREEHOUSE Bejot

4. Oświetlenie

Światło wywiera duży wpływ na nastrój. Wszelkie niedobory w tym zakresie sprawiają, że stajemy się osowiali, przygnębieni oraz że brakuje nam energii i chęci do działania. Warto zadbać o to, by w biurze nie brakowało promieni słonecznych. Pomieszczenia pozbawione okien nie sprzyjają koncentracji. Jednocześnie konieczne jest zapewnienie powłok antyrefleksyjnych, aby słońce nie przeszkadzało w pracy. Niezbędnym elementem wyposażenia biura jest również profesjonalne i niezawodne oświetlenie sztuczne. Trudno wyobrazić sobie komfortowe wykonywanie zadań wymagających dokładności, gdy nie posiada się lamp, lampek, oczek stropowych itd., które można włączać w różnych konfiguracjach dobieranych w zależności od bieżących potrzeb. Ich obecność gwarantuje wygodę – szczególnie w pochmurne dni. Sztuczne oświetlenie odgrywa kluczową rolę w budowaniu nastroju. Ciepłe boczne światło punktowe sprawia, że pomieszczenie staje się przytulne, wywierając tym samym pozytywny wpływ na samopoczucie pracowników. 

5. Sprzęt

Wyposażenie biura to również sprzęt. Najważniejszym narzędziem pracy jest komputer, który kryje w sobie olbrzymie możliwości. Istotną rolę odgrywają również urządzenia peryferyjne, takie jak kserokopiarka, skaner, bindownica itd. Dzięki nim praca w biurze może przebiegać płynnie i sprawnie. Każde z urządzeń powinno mieć swoje miejsce. Ważne, by dostęp do poszczególnych sprzętów był swobodny. Aby uzyskać oczekiwane efekty, musimy zadbać o… 

6. Meble biurowe

Wybór odpowiedniego biurka, fotela, lady recepcyjnej itd. ma ogromne znaczenie. Ewentualne błędy w tym zakresie pociągają za sobą poważne skutki, np. natury zdrowotnej. Niewłaściwie wyprofilowane oparcie, zbyt nisko usytuowany blat biurka czy konieczność przyjmowania nienaturalnej pozycji – wszystkie czynniki tego rodzaju są zdecydowanie szkodliwe i wywołują poważne skutki. Zakup komfortowych mebli to inwestycja, którą musimy uwzględnić w kosztorysie.

Meble biurowe DUO-T

Lada recepcyjna ARC

Istnieje kilka kluczowych „składników”, które współtworzą idealną przestrzeń do pracy. Ich uwzględnienie jest absolutną koniecznością, jeśli zależy nam na samopoczuciu i zdrowiu pracowników. Trudno funkcjonować w ramach określonego wnętrza, jeśli nie spełnia ono podstawowych kryteriów czyniących z niego przyjazne miejsce.       

 

 



Archiwum

61 812 61 33 biuro@contino.pl ul. Naramowicka 47/103 61-622 Poznań