Co najbardziej rozprasza nas w biurze?

Ile czasu spędzanego w biurze poświęcamy na pracę? To pytanie pozornie jest pozbawione sensu, jednak gdybyśmy nieco bardziej wnikliwie zastanowili się nad odpowiedzią, moglibyśmy dojść do interesujących wniosków dotyczących efektywności. Analizując własne zachowanie podczas pracy, możemy szybko dojść do wniosku, że istnieje wiele czynników, które rozpraszają nas w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych. Jak poradzić sobie z tym problemem, a w efekcie zacząć pracować szybciej i wydajniej?

1. E-maile

Wiadomości od klientów, przełożonych lub podwładnych – czytanie ich i odpowiadanie na nie wytrąca nas z rytmu pracy i zajmuje wiele czasu, szczególnie jeśli otrzymujemy dużo e-maili. Aby unikać rozproszeń, postarajmy się wydzielić godzinę lub godziny, które poświęcimy na porządkowanie korespondencji. Ustalenie rozsądnego harmonogramu zadań z pewnością pomoże nam w uzyskaniu wyższej skuteczności działania. Z oczywistych względów w godzinach pracy unikajmy pisania i odpowiadania na wiadomości prywatne.

2. Brak organizacji przestrzeni

Bałagan na biurku, potrzebne przedmioty znajdujące się w zupełnie przypadkowych miejscach, nieergonomiczne meble – przestrzeń do pracy, która nie zapewnia nam komfortu, to czynnik utrudniający i spowalniający działanie. Warto dobrze zorganizować swoje stanowisko pracy. Dzięki temu zyskamy łatwy dostęp do najpotrzebniejszych narzędzi i nie będziemy zmuszeni do marnowania czasu na długotrwałe poszukiwania. Istotną kwestią jest nie tylko porządek, ale i układ mebli, sprzyjający optymalnemu wykorzystywaniu ich możliwości.

Biurka InUP z regulacją wysokości

Biurka InUP z regulacją wysokości

Meble biurowe DUO-T

Meble biurowe DUO-T

3. Dźwięki rozmów

Telefony, które stale dzwonią, dźwięk nieustannie działających urządzeń biurowych, gwar rozmów – wszystkie te czynniki zaburzają koncentrację. W przestrzeni biurowej typu „open space” niestety nie jesteśmy w stanie ich uniknąć. Możemy jednak do maksimum zredukować ich „siłę rażenia”. Jak to zrobić? Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest odgrodzenie swojego stanowiska pracy przy pomocy ścianek akustycznych, które zatrzymują odgłosy napływające z zewnątrz. Obecność takich ekranów wyraźnie zwiększa komfort działania i pozwala unikać rozproszeń, a tym samym działać efektywnie.

QUIET – Ścianki Akustyczne Wolnostojące

QUIET – Ścianki Akustyczne Wolnostojące

4. Współpracownicy

Kolega z pracy, który potrafi jednocześnie mówić i wypełniać arkusze to prawdziwy koszmar dla kogoś, kto potrzebuje ciszy, by działać. Zbyt gadatliwy współpracownik to dość duży problem, jednak można się z nim uporać. Taka „rozprawa” stanowi świetną sposobność do trenowania asertywności. Ostatecznie, możemy korzystać z słuchawek i w czasie pracy oddawać się przyjemności kosztowania swojej ulubionej muzyki, która sprzyja skupieniu.

5. Facebook

Portale społecznościowe to prawdziwe „pożeracze czasu”. Komentowanie postów, czytanie wiadomości i odpowiadanie na nie czy wreszcie bezcelowe przeglądanie zawartości tablicy – wykonywanie podobnych czynności zabiera nam czas, który moglibyśmy poświęcić na realizację zadań zawodowych. Będąc w biurze, warto wylogować się ze stron tego typu, jeśli wiemy, że możliwość ich odwiedzania stanowi dla nas pokusę, której być może nie potrafilibyśmy się skutecznie oprzeć. W przeciwnym razie zaczniemy łapać się na tym, że mimo upływu cennych godzin zrealizowaliśmy zdecydowanie mniej planów, niż chcieliśmy.

6. Internet

Nie tylko portale społecznościowe, ale cały Internet ma niezwykłą moc przyciągania i pożerania uwagi, a co za tym idzie – również czasu. Jak się przed tym bronić? Najskuteczniejszy sposób to wylogowanie się z wi-fi lub odłączenie kabla. Wówczas, nawet gdybyśmy bardzo chcieli, nie zdołamy zajrzeć na swój ulubiony portal plotkarski. Nie sprawdzimy także, co nowego u naszego ulubionego vlogera oraz nie będziemy mieli okazji „wczuć się” w swoją ulubioną muzykę, której nie zdążyliśmy zapisać na dysku. Zdecydowanie trudniej jest, gdy nie Internet jest nam potrzebny do pracy i nie możemy z niego zrezygnować. Wówczas pozostaje ćwiczenie silnej woli.

7. Telefon

Rozmowy telefoniczne i wymiana sms-ów bardzo skutecznie pochłaniają uwagę, nawet jeśli pozornie nie poświęcamy na nie zbyt dużo czasu. Postarajmy się wyłączyć telefon prywatny, jeśli wiemy, że może nam być trudno oprzeć się pokusie jego użycia. W przeciwnym razie będziemy bardzo często wybijać się z rytmu pracy i stracimy wiele cennego czasu, który moglibyśmy poświęcić na efektywną i rzetelną pracę.

8. Zmęczenie

Chroniczny brak snu, zbyt duża ilość obowiązków zawodowych i rodzinnych, nieefektywny wypoczynek – wszystko to sprawia, że działamy mniej skutecznie niż wtedy, gdy systematycznie odnawiamy nasze „zasoby energetyczne”. Warto nauczyć się zażywać odpoczynku!

Fotel THUNDER

Fotel THUNDER

Oceń wpis!

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.